Internetiturundus ehk kuidas veebisaiti leitavaks teha? (SEO ja muud tondid ...)

Internetiturundus on lahutamatu osa veebisaidi populaarsuse tõstmiseks.


Internetis kasutatakse informatsiooni talletamiseks ja selle jagamiseks avalikkusega veebisaite (näiteks ajaveebid, ettevõtte kodulehed jne). Selleks, et inimesed saaksid lihtsamalt ja kiiresti üles leida vajaliku veebisaidi vajaliku informatsiooniga mõeldi välja otsingumootorid (kõige populaarsem on Google). Otsingumootori abil info leidmiseks piisab märksõna sisestamiseks otsinguvälja. Edasi otsingumootor kuvab terve nimekirja veebilehti, kus on otsingus kasutatud märksõnale vastav informatsioon.

Tegelikud on esimeses artikli lõigus väga oluline informatsioon. Nimelt: selleks, et sinu ettevõtte või isklikku  veebilehte saaks keegi üles leida, on eluliselt tähtis saavutada järgmised eesmärgid:

1. Selleks, et sinu veebileht oleks olemas otsingumootorite (Google) otsingutulemustes,  peab otsingumootor  sinu veebilehest teada saama. Populaarsemad otsingumootorid on loonud vastavad tööristad veebisaitide omanikele (i.k Webmaster Tools). Kogemus on näidanud, et kõige olulisem on saavutada oma veebilehe lisamine Google otsingumootorisse, sest seda kasutab suurem enamus inimesi maailmas (ja ka Eestis, kui ma ei eksi, siis see number oli üle 80% kõikidest otsingumahtudest). Selleks et lisada oma veebisait Google otsingusse, mine https://www.google.com/webmasters/tools/ .

Peale seda, kui oled oma veebilehe registreerinud (vaja läbida samm-sammult 2-3 etappi ja võtab aega maksimum 10 minutit), saadab Google lähima 48 tunni jooksul googlebot'i (programm - robot), mille eesmärk on hinnata veebilehel olevat informatsiooni ja kas veebileht on piisavalt hea, et seda lisada otsingumootori andmebaasi. Üldjuhul veebisaidid registreeritakse kiiresti eeldusel, et sellel olev informatsioon on kvaliteetne ja unikaalne (pole kuskilt mujalt kopeeritud). Iga veebisait ja sellel olevad veebilehed hinnatakse eraldi ja võib juhtuda, et mitte iga leht sinu saidilt satub otsingumootori andmebaasi. Siin võib olla 2 põhilist põhjust:
  • googelbot ei leidnud veebilehte sinu saidilt, või
  • veebilehe kvaliteet on nõrk
Esimese probleemi lahenduseks on lihtne lahendus - lisada saidilingid esilehele, mis viitavad igale üksikule lehele. Lisaks kasutatakse spetsiaalset faili, mis aitab googlebotil leida üles kõik veebisaidil olevad lehed. Seda nimetatakse (i.k) sitemap'iks (peab olema serveris juurkataloogis ja peab olema kujul "sitemap.xml" ).

Veebilehe kvaliteeti üheks olulisemaks määrajaks on selle sisu. Kui see on unikaalne e. pole internetis eelnevalt kuskil mujal avaldatud ja sisaldab piisavalt kindlale teemale pühendatud teksti. Kui ühel saidi lehel on liiga palju informatsiooni liiga erinevatest asjades, siis selline veebileht saab kindlasti madala skoori.

2. Teine oluline eesmärk oleks saavutada võimalikult parim positsioon otsingutulemustes. Asi on selles, et kogu maailmas ja isegi ühe riigisiseselt on palju konkureerivaid veebilehti, mille sisu on sarnane. Sellisel juhul Google otsingumootor annab eelistuse parimale (nende algoritmi arvates) informatsioonile ja seega seda informatsiooni sisaldavale veebilehele. Kui teada, kuidas parandada oma otsingutulemuste positsiooni Googelis, on võimalik saada otsingutulemustes esimene koht, mis omakorda tähendab kõige rohkem külastusi konkurentidega võrreldes. See on hindamatu tulemus, kui sa tahad teenida raha internetis, või kui tegemist on ettevõttega - tasuta reklaam. Sellisel juhul räägitakse internetiturunduses SEO-st e. i.k Search Engine Optimisation (tõlge - kodulehe optimiseerimine otsingutulemuste parandamiseks). Veebisaidi SEO on teema, mis võtaks väikese raamatu jagu ruumi ja seetõttu siin sellest rohkem ei peatu (ehk tulevikus avaldan isegi mõningad SEO nipid ;)

3. Igapäevaga muutuvad internetiturunduses üha olulisemaks elemendiks veebilehe ja seega oma äri promomises sotsiaalvõrgud, nagu Facebook, YouTube ja Twitter ning viimasel ajal ka Google +. Olen tähele pannud, et Eestis pole sotsiaalmedia turundus eriti populaarne, samal ajal kui kogu muu maailm on aru saanud nede olulisuses internetiturunduses ja tegelikult muutunud selle lahutamatuks osaks. Kõige suurem populaarsus on Facebook'il. Ma ei tea kuidas sinul, kuid minu kõik tuttavad on igaljuhul seal aktiivsed.

Kuidas sotsiaalmeedia turundus haakub veebisaidi populaarsusega?

Üks oluline detail, mis peaks olema tänapäeval veebilehtedel on sotsiaalvõrgustikes jagamise "nupud" ( i.k social sharing buttons) igal veebisaidi leheküljel. Mida rohkem inimesi jagavad sinu veebilehe sisu sotsiaalvõrkudes, seda kiiremini võib selle populaarsus kulutulena kasvada, mis tähendab tasuta külastajaid mis omakorda tähendab rohkem raha sinu tasku.

1 kommentaar:

Kui Sinul on tekkinud küsimusi, siis võid neid julgelt küsida siin. Vastan Sulle niipea kui võimalik.